„Volvo Cars“ saugumo ekspertą sukurti naują automobilių bandymo įrangą įkvepė pramogų parko atrakcionas

  2014-12-05   Autozona.lt
„Stebėdamas, kaip karuselėje „Robocoaster“ visomis kryptimis mėtomi žmonės, netikėtai supratau, kad šis staigus, atsitiktinis judėjimas primena stiprią jėgą, kurią patiria nuo kelio nuriedėjusio automobilio keleiviai“, – pasakojo Andersas Axelsonas.

Andersas nuo 2006 m. galvoja, kaip padidinti saugumą, kai transporto priemonė nurieda nuo kelio. Tais metais „Volvo Cars“ pradėjo intensyviau kurti technologiją, kuri padėtų apsaugoti automobilio keleivius šiose dažnose, tačiau sudėtingose situacijose.

Vadovaudamasi faktiniais nelaimingų atsitikimų duomenimis, Anderso Axelsono komanda pradėjo taikyti tris transporto priemonių avarijų bandymo metodus: „Ditch“, „Airborne“ ir „Rough terrain“. Jie skirti įvertinti įvairių situacijų, kai transporto priemonė nurieda nuo kelio, pasekmes.

Bandymų vaizdo įrašų, kurių surinkta tikrai nemažai, analizė patvirtino, kad jei keleivis išmetamas iš idealios padėties sėdynėje, kurioje jis prisisegęs saugos diržą, atsiranda daug mechanizmų, kurie gali sukelti sužalojimą ir kurie dažnai matomi įvykus realiai avarijai.

Bandymo metodo paieškos
„Inžinieriai sukūrė perspektyvių sprendimų, kurie aktyviai atitraukia keleivius, kad jie nepajudėtų iš vietos. Kadangi automobilių bandymas keliuose reikalauja daug laiko ir yra brangus bandymo metodas, mums reikėjo greitesnio ir pigesnio sprendimo, kuris padėtų įvertinti mūsų idėjas“, – prisimena Andersas Axelsonas.

Geniali mintis toptelėjo, kai šeima lankėsi Legolende, Danijoje. Tuo metu Anderso dvynės mergaitės buvo per mažos, kad galėtų išbandyti „Robocoaster“, tačiau, matydamas kaip kitus vaikus krato roboto ranka, jis suprato, kad tokia karuselė gali ne tik suteikti džiaugsmo vaikams.

Grįžęs į biurą, Andersas pradėjo ieškoti panašaus roboto, kuris galėtų būti užprogramuotas atkartoti tikslius judėjimo modelius, užfiksuotus per minėtus „Volvo Cars“ transporto priemonių bandymus.

Išskirtinė bandymo įranga
„Pramoninių robotų gamintojas ABB turėjo technologiją ir žinių, kaip užprogramuoti mašiną, skirtą itin didelio tikslumo reikalaujančiam darbui, atsitiktinai judinti automobilio sėdynę. Tai puikiai suveikė“, – pasakoja Andersas Axelsonas.

Transporto priemonės sėdynė ir tvirtinimo sistema montuojama ant kelių ašių pramoninio roboto. Robotas, kuris naudojamas kartu su susidūrimo bandymo manekenu, gali būti užprogramuotas imituoti keleivių kinematiką svarbiausiuose avarijos, kai automobilis nurieda nuo kelio, etapuose.

Kuriant naująjį XC90 ir vėlesnius automobilius, „Volvo Cars“ naudojo savąjį „Robocoaster“, kuris padėjo gauti geriausią saugos diržo geometrijos, greito diržo įtraukimo ir sėdynės konstrukcijos derinį, tvirtai laikantį keleivį vietoje, net jei automobilis nurieda nuo kelio.

Pirmasis pasaulyje sprendimas, saugantis keleivius, kai automobilis nurieda nuo kelio
Gautas rezultatas yra pirmasis pasaulyje sprendimas, apsaugantis keleivius, kai automobilis nurieda nuo kelio. Jį sudaro greita elektrinė saugos diržo įtraukimo sistema bei unikali „energiją sugerianti“ funkcija sėdynėje, kuri sušvelnina vertikaliąsias jėgas, kai transporto priemonė „kietai“ nusileidžia ant paviršiaus.

„Vertingiausias rezultatas, kurį gavome atlikdami bandymus su „Robocoaster“, ko gero, yra pastebėjimas, kaip gerai saugos diržo įtraukimas veikia kartu su mūsų naujųjų sėdynių kartos sutvirtinta šonine atrama“, – pasakoja Andersas Axelsonas.

Beje, Andersas Axelsonas taip ir neišbandė „Robocoaster“ lankydamasis Legolende. „Jokiu būdu. Man tikrai būtų bloga tokioje karuselėje“, - paaiškino jis šypsodamasis.
Žymės: Volvo.

Kitos naujienos