„Volvo Cars“ pristato „Twin Engine“ technologiją naujajame „Volvo XC90“ – galingiausiame ir ekologiškiausiame pasaulyje visureigyje

  2014-12-08   Autozona.lt
„Volvo Cars“ pristato „Twin Engine“ technologiją naujajame „Volvo XC90“ – galingiausiame ir ekologiškiausiame pasaulyje visureigyje
Visiškai naujas „Volvo XC90“ yra puikus pavyzdys, jog talpus ir erdvus visureigis gali būti ne tik galingas, bet ir ekonomiškas bei ekologiškas - jo išmetamų teršalų lygis yra toks žemas, kad šį lygį sunku pasiekti net kompaktiškiems hibridiniams automobiliams.

„Volvo Cars“ specialistams puikiai pavyko sukurti naująjį XC90 su dviejų variklių konstrukcija „Twin Engine” nemažinant keleivių vietos ar vietos bagažui. Pasitelkdama naują modulinę platformą (angl. „Scalable Product Architecture“ – SPA) ir naujos kartos „Drive-E“ variklius, bendrovė sukūrė ypatingai erdvų 7 vietų visureigį, išvystantį 400 AG / 640 Nm ir pasižymintį itin žemu išmetamų teršalų kiekio lygiu (59 g/km) bei itin mažomis degalų sąnaudomis (2,5 l / 100 km).

„XC90“ su naujuoju T8 varikliu, priklausomai nuo vairuotojo norų, galės būti elektromobiliu, hibridu arba galingu sportišku automobiliu, – pasakoja dr. Peteris Mertensas, „Volvo Car Group“ mokslinių tyrimų ir plėtros skyriaus viceprezidentas. – „Drive-E“ jau siūlo konkurencingas charakteristikas, o T8 dar labiau padeda užtvirtinti mūsų, kaip segmento lyderio, pozicijas“.

Vairavimo režimas kiekvieno poreikiams
XC90 su T8 varikliu iki 100 km/ val. įsibėgėja per 5,9 sekundės. Be to, jį vairuoti - itin patogu. Visgi vairavimo malonumas yra tik dalis to, ką gali pasiūlyti XC90 su T8 varikliu: automobilis turi penkis skirtingus vairavimo režimus, kurie padeda išgauti skirtingą efektyvumą ir skirtingas važiavimo charakteristikas.

„Hybrid“: įprastai važiuojama numatytuoju hibridiniu režimu. Tam naudojamas dviejų litrų darbinio tūrio, keturių cilindrų „Drive-E“ benzininis variklis turintis kompresorių ir turbiną, kuris varo priekinius ratus, ir 80 AG (60 kW) elektrinis variklis, varantis galinius ratus.

„Pure Electric“: kai akumuliatorius visiškai įkrautas, automobilį varo elektrinis motoras, esantis galinėje automobilio dalyje. XC90 su T8, naudodamas vien elektrą, gali nuvažiuoti daugiau kaip 40 km – tiek, kiek daugelis žmonių nuvažiuoja per dieną. „Volvo XC90 T8“ taip pat įdiegta stabdžių energijos regeneravimo sistema, todėl šis režimas itin efektyvus miesto eismo sąlygomis, kai reikia daug stabdyti ir vėl pradėti judėti. Jei pritrūksta galios, „Drive-E“ degimo variklis įsijungia automatiškai.

„Power“: automobilis naudoja tiek vidaus degimo variklio, tiek elektrinio motoro teikiamą galią. Kai naudojami žemi sūkiai, vidaus degimo variklis suteikia geresnį sukimo momentą, kuris prilygsta didelio darbinio tūrio variklio, tarkim V8, sukimo momentui.

AWD: nuolatos veikianti visų ratų pavara. AWD režimą galima pasirinkti rankiniu būdu, todėl pats vairuotojas nusprendžia, kada jį naudoti, o kada pataupyti energiją vėlesniam laikui.

„Save“: jei akumuliatorius įkrautas, vairuotojas gali „užšaldyti“ jo lygį ir pataupyti energiją vėlesniam laikui, kai prireiks režimo „Pure Electric“. Kita vertus, jei akumuliatoriaus įkrova beveik išsekusi, vairuotojas gali naudoti vidaus degimo variklį ir įkrauti akumuliatorių iki tam tikro lygio, kad vėliau galėtų panaudoti minėtąjį „Pure Electric“ režimą.

„Volvo XC90 T8“ viduje
Nemažai XC90 su T8 varikliu funkcijų buvo specialiai pritaikytos hibridinei technologijai. Toliau pateikiami pagrindiniai sistemos komponentai.

„Drive-E“ variklis
Po dangčiu sumontuota specialiai modifikuoto 4 cilindrų „Drive-E“ benzininio variklio versija. Nors visiems puikiai žinoma, kad „Drive-E“ variklis gali efektyviau generuoti energiją negu dvigubai už jį didesnis variklis, XC90 T8 „Drive-E“ variklis yra dar patobulintas įrengiant turbokompresorių ir mechaninį kompresorių. Šio variklio bendroji galia siekia 318 AG, o sukimo momentas – 400 Nm.

Automatinė pavarų dėžė
8 lygių automatinė pavarų dėžė taip pat specialiai pritaikyta hibridui: technologija „shift-by-wire“ sudaro sąlygas vairuotojams valdyti pavarų dėžę pasitelkiant elektros sistemą (prabangus elementas – pavarų svirtis pagaminta iš rankomis apdoroto švediško kristalo). Didesnis alyvos siurblys atlieka tepimą, kol automobilis važiuoja naudodamas elektrinį motorą, ir leidžia greičiau susidaryti slėgiui, kai jis nepastebimai pereina iš elektrinio į vidaus degimo režimą.

CISG
Į alkūninį veleną montuojamas paleidiklio generatorius (crankshaft-mounted starter generator – CISG), esantis tarp variklio ir pavarų dėžės, atlieka tris svarbias funkcijas: pirma, jis yra galingas 34 kW paleidiklis, leidžiantis automobiliui nepastebimai pereiti nuo važiavimo naudojant vien tik elektrinį motorą į hibridinį režimą. Tokiu būdu vairuotojai gali mėgautis ir automobilio benzininiu varikliu, ir elektriniu motoru vienu metu. Antra, jis yra galingas elektros generatorius. Ir galiausiai – jis yra pagalbinis elektrinis motoras, kai reikia, veikiantis kartu su turbokompresoriumi ir mechaniniu kompresoriumi ir papildomai suteikiantis iki 150 Nm.

Akumuliatorius
Aukštos įtampos (270–400 V) akumuliatorius, suteikiantis 65 kW, yra puikus „Volvo“ sėkmės su XC90 T8 pavyzdys. Nors kitiems automobilių gamintojams buvo sunku suderinti masyvų akumuliatoriaus paketą su prabangiu bei erdviu interjeru, „Volvo“ pavyko tai padaryti sumontuojant akumuliatorių automobilio kėbulo centre. Ši padėtis suteikia privalumų. Pavyzdžiui, akumuliatorius neturi įtakos automobilio salono erdvei, vietos užtenka trims sėdynių eilėms – telpa tiek keleiviai, tiek bagažas. Be to, dėl tokios akumuliatoriaus vietos gaunamas žemas, centrinis svorio centras, padedantis paprasčiau valdyti ir saugiau vairuoti XC90 T8 automobilį.

Galinis elektrinis motoras
Išvystantis 82 AG (60 kW) ir 240 Nm sukimo momentą, didelis elektrinis motoras yra įrengtas ant galinės ašies ir varo galinius ratus elektros bei papildomos galios režimais. Kadangi elektrinis motoras montuojamas gale, jis gali būti didesnis, tai padeda, kai reikia važiuoti mieste, kur daug stabdymo ir pajudėjimo iš vietos. Tačiau tai dar ne viskas. Automobilio konstrukcija garantuoja efektyvią visų ratų pavarą, nes kiekviena ašis turi savo galios šaltinį.

Dviejų pakopų stabdymo sistema
XC90 T8 mišri stabdymo sistema iš dalies naudoja technologiją „brake-by-wire“, kuri arba padeda atgauti ir perduoti energiją atgal į automobilį, arba pakartotinai nedelsiant įkrauna akumuliatorių, kai to prireikia. Sistema taip pat įrengta su išskirtine stabilumo funkcija, valdančia energijos kiekį, kuris gali būti saugiai regeneruotas.

Unikali aušinimo ir klimato valdymo sistema
Unikalią aušinimo sistemą sudaro dvi papildomos grandinės. Pirmoji aušina CISG ir didelį elektrinį motorą, įrengtą ant galinės ašies, o antroji vienu iš dviejų būdų aušina akumuliatorių: arba pasyviai, naudodama radiatorių, arba aktyviai per automobilio klimato valdymo sistemą.

Išankstinis automobilio parengimas
Siekdami patogumo ir efektyvumo, vairuotojai gali iš anksto parengti XC90 T8 transmisiją, akumuliatorių ir saloną arba tiesiogiai būdami automobilio salone, arba naudodami mobiliąją programėlę „Volvo On Call“. Tai užtikrina, kad, nesvarbu, koks oras lauke – spaudžia šaltukas, karšta ar drėgna – automobilis bus arba atvėsintas, arba pašildytas, kai vairuotojui jo prireiks. Išankstinis automobilio parengimas gali būti atliekamas automobilio akumuliatoriui įsikraunant: tai itin naudinga CO2 atžvilgiu, nes garantuojama, kad akumuliatoriaus įkrova neišseks ilgiausią galimą laiką, automobiliui naudojant režimą „Pure Electric“.

Inovacijų paveldas
Būdamas pirmasis pasaulyje prabangus elektra įkraunamas visureigis, XC90 T8 prisijungia prie ilgo „Volvo Cars“ inovacijų sąrašo, kurio tikslas – leisti mėgautis patogesne vairavimo patirtimi, švaresne aplinka ir saugesniais keliais.

Duomenys pranešime spaudai parengti pagal NEDC sertifikavimo ciklą, naudojamą ES. Skaičiai yra preliminarūs.
Žymės: Volvo.

Kitos naujienos