„Volvo Cars“ naują pasaulinę rinkodaros strategiją

  2014-12-15   Autozona.lt

„Volvo Cars“ šiandien paskelbė apie visiškai naują pasaulinę rinkodaros strategiją, kurios pagrindu į rinką paleidžiami ir parduodami automobiliai tokiais būdais, kurie niekada anksčiau nebuvo naudoti pasaulinėje automobilių pramonėje.

„Automobilių pramonė yra viena iš pasauliniame versle konservatyviausių, mažiausiai besivystančių rinkodaros grupių“, – teigia Alainas Visseris, vyresnysis „Volvo Cars“ rinkodaros, pardavimo ir klientų aptarnavimo skyriaus viceprezidentas. „Dešimtmečius automobilių rinkodara buvo vykdoma vadovaujantis tam tikru modeliu, kuriuo remiasi visa automobilių pramonė. Dabar „Volvo Cars“ atsisako šio požiūrio ir įgyvendina strategiją, kuri yra orientuota būtent į jos poreikius.“

Naujoji strategija – „Volvo“ kelias į rinką“ – sutelkia dėmesį į keturias sritis: rinkodaros įrankius, skaitmeninį vadovavimą, atstovybes ir techninę priežiūrą.

Vienas svarbus naujosios rinkodaros strategijos siekis yra ateityje sutelkti „Volvo“ dėmesį į tris pagrindines tarptautines automobilių parodas – Europoje, JAV ir Azijoje. Be to, bus rengiamas kasmetinis „Volvo“ renginys, skirtas jos gaminiams ir prekės ženklui pademonstruoti. Įmonė savo rinkodaros strategijos centre taip pat sutelks internetinį pardavimą ir rinkodarą bei iš esmės atnaujins atstovybių salonus ir techninės priežiūros pasiūlymus.

Siekdama šių tikslų, „Volvo“ didina rinkodaros biudžetą.

„Mes nesiekiame strategija „Volvo“ kelias į rinką“ atsisakyti visų egzistuojančių rinkodaros sąvokų“, – teigia p. Visseris. „Daugelis iš jų turi svarią priežastį. Mes taip pat nenorime būti arogantiški ir sakyti, kad esame geresni už visus kitus, tačiau galime drąsiai teigti, kad esame kitokie. Taigi, mūsų kelias į rinką taip pat turi būti kitoks.“

Toliau pateikiami naujosios strategijos aspektai.

Rinkodaros įrankiai
Strategija „Volvo“ kelias į rinką“ rodo visiškai naują požiūrį į įrankius, naudojamus „Volvo“ automobiliams visuomenėje pristatyti.

Automobilių parodos
„Volvo Cars“ pastebi poreikį atskleisti spaudai ir klientams informaciją apie savo prekės ženklą, gaminius ir naujoves, tačiau ne visuomet automobilių parodos yra geriausias būdas tai padaryti. „Automobilių parodos greičiau yra tradicinė mugė, kurioje prekės ženklai nustatytu laiku išstumia vienas kitą kovodami dėl spaudos dėmesio“, – kalbėjo p. Visseris.

Štai kodėl „Volvo Cars“ palaipsniui mažins veiklų, susijusių su automobilių parodomis, skaičių, ir per metus dalyvaus vienoje automobilių parodoje regione: Ženevoje (Europoje), Šanchajuje / Pekine (Kinijoje) ir Detroite (Jungtinėse Amerikos Valstijose).

Užuot vadovaudamasi tradiciniu automobilių parodų kalendoriumi, „Volvo Cars“ imsis naujų iniciatyvų, kuriomis bus siekiama stipresnio ir individualesnio požiūrio į spaudą ir klientus.

Įmonė surengs metinį „Volvo“ renginį, kuriame, kaip ir Stokholmo renginyje, šių metų rugpjūčio mėnesį pristačiusiame naująjį „Volvo XC90“, bus pristatyti nauji gaminiai ir naujovės tokiu būdu, kuris atitinka prekės ženklą ir įmonės identitetą.

Reklama
„Volvo Cars“ išlaidos reklamai nebus tokios pačios, kaip ir jos didžiausių konkurentų. Tai reiškia, kad „Volvo Cars“ pranešimas turi išsiskirti ir įmonė turės itin atidžiai pasirinkti medijos kanalus. „Volvo Cars“ planuoja žymiai padidinti investicijas į savo prekės ženklo pristatymą.

Finansavimas
Kiekvienas pramonės prekės ženklas užsiima kokia nors finansavimo veikla. Tai laikoma būtina rinkodaros priemone. „Volvo Cars“ suabejojo šiuo požiūriu ir nusprendė nutraukti daugelį savo finansavimo veiklų.

Vietoj to, „Volvo Cars“ stiprins savo įsipareigojimą ir didins investicijas į „Volvo Ocean Race“. Tai nėra vien tik dar viena finansavimo veikla. „Volvo Ocean Race“ reiškia „Volvo“. Tai yra konkurencingiausias, sąžiningiausias ir gryniausias panašaus požiūrio žmonių susibūrimas.

Skaitmeninis vadovavimas
Šiuo metu didžiausia automobilių pramonės revoliucija vyksta ne gamintojų būstinėse, o žmonių svetainėse.

Šiais laikais daugelis klientų visame pasaulyje apsipirkinėja internetu. Užuot ėję iš vieno pardavimo salono į kitą, automobilių pirkėjai dabar lankosi įvairiose interneto svetainėse.

Dėl šios priežasties pirmasis „Volvo“ kelio į rinką aspektas sutelkia dėmesį į skaitmeninį vadovavimą ir nustato tris pagrindinius elementus.

Skaitmeninė prekyba
„Volvo Cars“ palaipsniui pradės internetinę prekybą visame pasaulyje, tačiau užuot pakeitęs pardavimo salonų tinklą, internetinis pardavimas papildys mūsų pardavimo salonų veiklą. „Volvo Cars“ glaudžiai dirbo su pardavimo salonų tinklu vystydama įrankius ir siekdama išlaikyti asmeninį ryšį, kuris yra toks svarbus perkant, pristatant ir techniškai prižiūrint automobilius.

Pirmasis sėkmingas žingsnis skaitmeninėje prekyboje buvo žengtas rugsėjo mėnesį vien internetu pardavus 1 927 specialaus leidimo „Volvo XC90“ automobilius, o ši sėkmė dar labiau sustiprina įmonės įsipareigojimą didinti skaitmeninių veiklų skaičių.

Pramonėje pirmaujanti programa „Configurator“
Vietoj egzistuojančios koncepcijos „sukurkite savo automobilį nuo pat pradžių“, kuri yra tokia paplitusi automobilių pramonėje, „Volvo Cars“ pasiūlys savo klientams paprastą ir praktišką patirtį, prasidedančią taip vadinamu „dizainerių pasirinkimu“: visiškai specifikuotą automobilį, pritaikytą pagal asmeninį kliento skonį ir biudžetą.

Vos tik pasirinkęs, klientas gauna trumpą vaizdo įrašą, kuriame pasirinktas automobilis parodytas važiuojantis. Tai užtikrina paprastą, šaunią, smagią ir aukščiausio lygio patirtį.

Pramonėje pirmaujanti internetinė svetainė
„Volvo Cars“ internetinė svetainė nebėra vien tik informacijos šaltinis. Tai yra toks prekės ženklo pristatymas, kai kiekvienas ekranas ir visa informacija pateikiama „Volvo“ pasirinktu būdu ir pagal „Volvo“ prekės ženklą ir vertybes.

Pardavimo salonai
Keli automobilių prekių ženklai investuoja į taip vadinamus prekės ženklų centrus, įsikūrusius didžiausiuose miestuose. „Volvo Cars“ tiki, kad kiekvienas „Volvo“ pardavimo salonas yra savarankiškai veikiantis prekės ženklo centras. Štai kodėl įmonė pradėjo įgyvendinti toliau nurodytas iniciatyvas:

  • naujieji pardavimo salonai bus tolygiai išdėstyti pasaulyje bei pasižymės tokia pačia išvaizda bei pojūčiu. Išorė ir vidus pasižymės tikra skandinaviška ir „Volvo“ būdinga išvaizda bei pojūčiu;
  • jau veikiantys pardavimo salonai bus atnaujinti panašiu būdu, pritaikant panašias reikšmingas detales. Tai atskleis skandinaviškas „Volvo“ prekės ženklo šaknis ir pagrindines ypatybes bei klientams teikiamų „Volvo“ gaminių privalumus;
  • „Volvo Cars“ įgyvendins nedideles diferencijavimo priemones, pabrėžiančias skandinavišką ir švedišką įmonės paveldą. Pavyzdžiai apima gėrimų siūlymą klientams Švedijoje pagamintose taurėse, garsų ir kvapų elementus, atspindinčius skandinavišką dvasią, laukiamuosius ir (arba) poilsio zonas, kuriose tiekiami švediškos virtuvės patiekalai;
  • visas pardavimo personalas baigs mokymo programą, skirtą susipažinti su šiais naujais klientų aptarnavimo procesais ir standartais. Europos pardavimo salonų darbuotojus rengs švedų mados dizaineris Oscaras Jacobssonas.


Techninė priežiūra
Paskutinis „Volvo“ kelio į rinką aspektas apima asmeninio techninės priežiūros specialisto priskyrimą kiekvienam „Volvo“ klientui. Pristačius naująjį automobilį, klientas bus supažindintas su asmeniniu techninės priežiūros specialistu, kuris gali atsakyti į klausimus ir teikti kitą reikiamą pagalbą septynias dienas per savaitę.

Be jokios abejonės, šiai programai reikalinga plati mokymo ir vystymo programa, kuri jau yra kuriama. Daugelis šalių jau pradėjo taikyti asmeninio techninės priežiūros specialisto koncepciją kaip pagrindinę programą, o klientų pasitenkinimas šiose rinkose pastebimai padidėjo. Iki 2017-ųjų metų visame pasaulyje esantys „Volvo“ pardavimo salonai siūlys šią paslaugą kaip standartą.

Žymės: Volvo.

Kitos naujienos