Ryškiam Švedijos ir Italijos inžinierių sukurtam automobiliui sukanka 30 metų

  2015-03-03   Autozona.lt

1985 m. dainininkai ir muzikantai iš viso pasaulio, pasivadinę „USA for Africa“, įrašė singlą „We are the World“. Sovietų Sąjungai pradėjo vadovauti Michailas Gorbačiovas. „Microsoft“ išleido pirmąją savo operacinės sistemos „Windows“ versiją. Pirmą kartą, siekiant išsiaiškinti nusikaltimo aplinkybes, buvo sėkmingai panaudoti DNR tyrimai.

1985 m. kovo mėn. „Volvo“ pristatė automobilį, kuriame puikiai kartu dera itališka elegancija ir Švedijos inžinerijos pasiekimai. 780-oji kupė užėmė garbingą vietą „Volvo“ stende Tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje; tuo metu tai buvo brangiausias kada nors „Volvo“ sukurtas automobilis. Galima sakyti, „Volvo 780“ buvo pagamintas laikantis „Volvo“ kupė tradicijų, prasidėjusių dar 1961 m. su P1800.

„Volvo Car Corporation“ ir „Bertone“ buvo pradėjusios bendradarbiauti Turine dar prieš prasidedant šiam projektui – Italijos kėbulo ir konstrukcijų kūrimo bendrovė anksčiau jau buvo įvykdžiusi ne vieną „Volvo“ užsakymą. 1977 m. pristatytas „Volvo 262C“, išskirtinis kupė modelis, kurio pagrindą sudarė 260-oji serija. Jį pagamino „Bertone“, 1977–1981 m. buvo pagaminti 6 622 automobiliai.

Švarus popieriaus lapas
Tik keli „Volvo 262C“ kėbulo elementai skyrėsi nuo kitų elementų, atkeliavusių iš 200-osios serijos modelių. Kuriant „Volvo 780“, viskas pradėta nuo švaraus popieriaus lapo. Iš 700-osios serijos perimta tik važiuoklė ir galios pavara. Nors buvo akivaizdžiai panašus į sedanus, naujasis modelis turėjo visiškai naują kėbulą.

Carozzeria Bertone buvo atsakingas už dizainą. Dizaineris Nuccio Bertone turėjo atsižvelgti į du raktinius žodžius – „klasika“ ir „elegancija“. Į procesą taip pat buvo įtrauktas vyriausiasis „Volvo“ dizaineris Janas Wilsgaardas; iš dalies jo pagalbos prireikė siekiant išsaugoti „Volvo“ išvaizdą.

Pirmąjį dizaino pasiūlymą iš esmės sudarė dviejų durelių 760-osios serijos modelis su nuožulnesne stogo linija. Antrasis pasiūlymas – laisvo dizaino sportinis automobilis. Ir tik pasitelkus trečiąją alternatyvą buvo sukurtas subalansuotas ir harmoningas modelis.

Carozzeria Bertone taip pat buvo atsakingas už 780-osios serijos modelių konstrukciją ir surinkimą; „Volvo“ nusprendė rūpintis rinkodara ir pardavimu. Surinkti galios pavaros ir važiuoklės komponentai buvo siunčiami iš Švedijos į Italiją, galutinis surinkimas vyko „Bertone“.

„Volvo 780“ – elegantiškas automobilis, puikiai tinkantis ilgoms kelionėms, pasižymintis išskirtiniu dizainu, aukščiausios klasės komponentais ir plačiu variklių pasirinkimu. Visa tai, savaime suprantama, neatsiejama nuo komforto“, – taip tuomet naująjį automobilį pristatė „Volvo Car Corporation“ rinkodaros direktorius Carlericas Häggströmas.

Dėmesys JAV
Visą laiką buvo planuojama pagaminti tik labai nedaug unikalaus 780 modelio vienetų. Naujuoju modeliu „Volvo“ norėjo parodyti, kad ji gali gaminti ir prabangius automobilius. Šiuo atveju pagrindinis dėmesys buvo skiriamas JAV, Japonijos ir kai kurių Europos šalių rinkoms.

Interjeras pasižymėjo prabanga. Durelių šonai ir prietaisų skydelis buvo papuošti kietmedžiu, odinė sėdynių apdaila pagaminta naudojant dvi kontrastingas spalvas. Viena bendra funkcija, kurią turėjo ir kiti išskirtiniai itališki automobiliai, buvo valdiklis durelių angoje, kuris atrakino bagažinę ir degalų bako papildymo dangtelį.

Standartinę modelio komplektaciją sudarė, ko gero, visa įranga, prieinama 1985-aisiais. Automobilyje buvo elektrinės sėdynės, langai, galinio vaizdo veidrodėliai ir stoglangis, klimato valdymo sistema, ABS stabdžiai, automatinis pavarų valdymas bei mikroprocesoriumi valdoma garso aparatūra.

„Volvo 780“ buvo įdiegta viena svarbi saugumo naujovė – saugos diržo įtempikliai. Mažas pirotechninis krūvis, esantis saugos diržo ritės spyruoklės mechanizme, sukurtas detonuoti tiksliu susidūrimo momentu, garantuoja, kad saugos diržas bus įtemptas dar prieš tai, kai susidūrimo jėgos padarys poveikį.

Šeši cilindrai arba keturi cilindrai su turbina
„Volvo 780“ buvo komplektuojamas su keliais skirtingais varikliais, nors ne visais jais prekiauta visose šalyse. Gamybos pradžioje į „Volvo 780“ buvo montuojamas šešių cilindrų dyzelinis linijinis variklis su turbina. Po to buvo naudojamas keturių cilindrų varikis su turbina bei, žinoma, V6.

Per penkerius „Volvo 780“ gamybos metus automobilis itin mažai modifikuotas. Visgi, kaip ir 760-ajai serijai, jam buvo atlikti keli atnaujinimai „po kapotu“. 1988 m. standi galinė ašis pakeista kelių jungčių ašimi.

1985–1990 m. pagaminta 8 518 „Volvo 780“ vienetų. Paskutiniais gamybos metais vienas 780 modelis Švedijoje kainavo 315 200 SEK. Norint palyginti galima pasakyti, kad „Volvo 760 GLE“ kaina tuo metu buvo 247 5000 SEK.

Didelėje klasikinių automobilių parodoje „Techno Classica“, rengiamoje Vokietijos mieste Esene balandžio 15–19 d., „Volvo Cars Heritage“ pristatys daug modelių, kurie yra „Volvo“ ir „Bertone“ bendradarbiavimo rezultatas. Savaime suprantama, ten galėsite išvysti ir „Volvo 780“.

Žymės: Volvo, Volvo 780.

Kitos naujienos