Pirmoji pasaulyje technologija, sujungianti dviratininkų šalmus su automobiliais: „Volvo Cars“ ir „POC“ pasirengusios 2015 m. parodoje „International CES“ pristatyti dviratininkų gyvybę saugančios technologijos koncepciją

  2014-12-19   Autozona.lt
Pirmoji pasaulyje technologija, sujungianti dviratininkų šalmus su automobiliais: „Volvo Cars“ ir „POC“ pasirengusios 2015 m. parodoje „International CES“ pristatyti dviratininkų gyvybę saugančios technologijos koncepciją

Revoliucija automobilių pramonėje – „Volvo Cars“ kartu su „Ericsson“ ir „POC“, žinoma Švedijos įmone, gaminančia apsauginę sportinę aprangą ir įrangą, Las Vegase vyksiančioje parodoje „International CES“ (2015 m. sausio 6–9 d.) pirmą kartą pristatys inovatyvią saugumo technologiją, sujungiančią vairuotojus ir dviratininkus.

Technologiją sudaro tarpusavyje susietų automobilio ir šalmo prototipas, sukuriantis dvikryptį ryšį, dėl kurio „Volvo“ vairuotojams ir dviratininkams perduodamas įspėjimas apie galimą susidūrimą. Iki šiol joks kitas automobilių gamintojas nebandė spręsti šios problemos pasitelkęs technologiją „Connected Safety“.

Dviratininkų visame pasaulyje nemažėja, darbuotojams pradėjus važiuoti į darbą dviračiais jų skaičius intensyviai auga. Todėl padaugėjo rimtų su dviratininkais susijusių eismo įvykių. „Volvo Cars“ ir „POC“ manymu, tai yra nepriimtina, todėl bendromis jėgomis būtina rasti modernių sprendimų būdų. Pirmasis rimtas žingsnis pramonėje siekiant užtikrinti dviratininkų saugumą – „Volvo Cars“ sistema „City Safety“ – technologija, kuri aptinka prieš automobilį esantį dviratininką, įspėja vairuotoją ir automatiškai sustabdo automobilį, kad būtų išvengta susidūrimo. Tai padėjo atsirasti inovatyviai šalmo technologijai, kuri bus pristatyta 2015 m. parodoje „International CES“.

Naudojant dviratininkams skirtą populiarią išmaniojo telefono programėlę, pvz., „Strava“, per „Volvo“ debesų sistemą bus galima perduoti dviratininko padėtį į automobilį ir atvirkščiai. Jei bus nustatytas neišvengiamas susidūrimas, abu eismo dalyviai bus įspėti ir galės imtis veiksmų, padėsiančių išvengti galimo eismo įvykio. „Volvo“ vairuotoją apie netoliese esantį dviratininką įspės ant priekinio stiklo informaciją atvaizduojanti sistema (angl. „Head-up Display“). Jis bus įspėtas net tada, jei dviratininko nebus matyti, pavyzdžiui, jis bus už posūkio ar už kitos transporto priemonės, arba bus per tamsu jį įžiūrėti. Dviratininką įspės šalme įmontuota įspėjamoji lemputė.

Ši inovatyvi koncepcija gimė bendradarbiaujant Švedijos įmonėms – „Volvo Cars“, „POC“, pirmaujančiai apsauginės įrangos dviratininkams ir lenktynininkams gamintojai, ir „Ericsson“, pasaulyje pirmaujančiai ryšių technologijų ir paslaugų teikėjai. Inovatyvi debesų kompiuterija pagrįsta saugumo koncepcija suteikia tobulėjimo galimybių ir galų gale padės visiškai išvengti eismo dalyvių žūties.

„Volvo Cars“ viceprezidentas ir vyriausiasis už informaciją atsakingas pareigūnas Klasas Bendrikas teigia: „Partnerystė tarp „Volvo Cars“, „POC“ ir „Ericsson“ yra labai svarbus įvykis siekiant įgyvendinti dar vieną „Volvo Cars“ vizijos sukurti automobilius, kuriuose nežūtų ar rimtai nesusižalotų nė vienas žmogus, žingsnį. Jau dabar mūsų sistema „City Safety“, įdiegta naujuosiuose XC90, gali aptikti prieš automobilį esantį dviratininką, įspėti vairuotoją ir automatiškai sustabdyti automobilį, tokiu būdu išvengiama susidūrimo. Tačiau šiuo metu tirdami debesų kompiuterija pagrįstas saugumo sistemas dar labiau priartėjome prie savo vizijos visiškai pašalinti aklavietes tarp automobilių bei dviratininkų ir išvengti susidūrimų.“

Generalinis direktorius ir „POC“ įkūrėjas Stefanas Ytterbornas taip pat priduria: „Mūsų misija – padaryti viską, ką galime, kad išgelbėtume gyvybes ir sumažintume avarijų padarinius. Partnerystė su „Volvo Cars“ sutampa su mūsų misija, todėl džiaugiamės galėdami prisidėti prie dviratininkų saugumo ir sustiprinti ryšį tarp automobilių ir dviratininkų“.

Vyresnysis „Ericsson“ viceprezidentas ir „Business Unit Support Solutions“ skyriaus vadovas Peras Borgklintas teigia: „Nėra geresnės perspektyvos nei tai, kad ryšių visuomenė (angl. „Networked Society“) gali sukurti tinklą, gelbėjantį gyvybes. Mūsų naujausias bendradarbiavimas su „Volvo Cars“ ieškant būdo, kaip apsaugoti daugybę dviratininkų kelyje, yra tik pavyzdys naujovės, galinčios pakeisti pasaulį. Didžiuojamės, kad galime prisidėti prie šios svarbios iniciatyvos kartu su „POC“ ir toliau išlikti atsidavę ryšiu pagrįstai pažangai, kuriančiai naujas neribotas galimybes.“

Pastabos

Dviračių sporto statistika:

  • 2013 m. visame pasaulyje buvo parduota 132,3 mln. dviračių (šaltinis: „NPD Group“, 2013 m.) 
  • Pekino vyriausybė tikisi, kad 2015 m. ¼ žmonių į darbą važinės dviračiais (šaltinis: „The Guardian“, 2013 m. lapkritis)
  • Vien Getenborge, Švedijoje, 2013 m. dviratininkų skaičius išaugo 30 proc. (šaltinis: „Göteborgs Posten“, 2014 m. lapkritis)
  • 2012 m. Berlyne buvo sužeisti 4 533 dviratininkai (šaltinis: „The Guardian“, 2013 m. lapkritis)
  • 23 ES šalyse 55 proc. dviratininkų mirčių įvyksta miesto teritorijose (šaltinis: „CARE“ duomenų bazė, Europos Komisija, 2012 m). 2012 m. JAV 69 proc. dviratininkų mirčių įvyko miesto teritorijose (šaltinis: Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija, „Traffic Safety Facts“, 2014 m. balandis)
  • 2012 m. JAV žuvo 726 (šis skaičius, palyginti su 2011 m., išaugo 6,5 proc.) ir buvo sužeisti 49 000 dviratininkų (2,1 proc. daugiau nei 2011 m.) (šaltinis: Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija, „Traffic Safety Facts“, 2013 m. lapkritis)
  • 2013 m. JK rimtų dviratininkų sužeidimų padaugėjo 31 proc., palyginti su 2009 m. (šaltinis: Transporto departamentas, pranešti kelių eismo įvykiai Didžiojoje Britanijoje: 2013 m. metinė ataskaita) 
  • JAV kasmet dviratininkų traumoms gydyti išleidžia daugiau nei 4 milijardus dolerių (šaltinis: Nacionalinė saugos taryba, 2012 m.)
  • Vokietijoje, Nyderlanduose ir Lenkijoje daugiau nei 85 proc. dviratininkų mirčių įvyko sankryžose (šaltinis: „CARE“ duomenų bazė, Europos Komisija, 2012 m).
  • Kai kuriose šalyse pėstieji ir dviratininkai sudaro 75 proc. visų žuvusiųjų kelyje (šaltinis: „WHO“ informacinis biuletenis Nr. 358, 2013 m. kovas)

 
„Volvo“ sistema „City Safety“
Nuo 2013 m. pavasario visuose naujuose „Volvo“ automobiliuose įrengta automatinė stabdymo sistema, apsauganti nuo susidūrimo su dviratininkais. Pirmoji pasaulyje tokia „Volvo Cars“ sistema naudoja radarą ir kamerą, kuriais aptinkami dviratininkai ir, jei susidūrimas neišvengiamas, pažangi jutiklinė technologija įjungia automatinio stabdymo funkciją.

„Volvo Cars“ 2020 m. vizija
„Volvo Cars“ manymu, per eismo įvykį patirti sunkūs sužalojimai ir žūtys yra nepriimtini. Švedijos saugumo pradininkės vizija – 2020 m. jokiame naujame „Volvo“ automobilyje keliaujantys žmonės nežus ir nebus rimtai sužeisti. O vėliau ji tikisi sukurti visiškai nepažeidžiamą automobilį.

Žymės: Volvo.

Kitos naujienos