KIT taps intermodaliniu mazgu tarp Rytų ir Vakarų

  2014-12-30   Autozona.lt

Iki kitų metų vasario ketinama baigti Kauno intermodalinio terminalo (KIT) pridavimo darbus. Objekto statybos jau kuris laikas baigtos, beliko dokumentacijos patikrinimas, terminalo infrastruktūros testavimas. Šis terminalas bus pirmasis intermodalinis mazgas, apjungsiantis europinę ir rusišką geležinkelio vėžes Baltijos šalyse, sukursiantis transporto jungtis tarp Rytų ir Vakarų bei Šiaurės ir Pietų. 

Pradėjus aptarnauti krovinius KIT, Palemono apylinkėse, Naujasodyje, Petrašiūnuose bei Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) veikiančios įmonės galės pasinaudoti nauja europine geležinkelio linija.

„Transportavimas yra viena pagrindinių bet kurio verslo sudėtinių dalių. Krovinių gabenimas geležinkeliu kaštų atžvilgiu yra pigesnis nei vilkikais, todėl atsiradus galimybei perkrauti krovinius į geležinkelį intermodaliniame terminale, Kauno regiono ir kitoms įmonėms bus labai patogu. Ateityje Kauno LEZ teritorija turėtų būti sujungta su KIT 4–5 km ilgio geležinkelio atšaka, todėl krovinius gabenti bus dar patogiau, o nutiesus europinę „Rail Baltica“ vėžę, terminale perkrauti kroviniai be kliūčių pasieks Europą“, – sako Kauno LEZ direktorius Vytautas Petružis.

Terminale įrengtos krovinių sandėliavimo ir perkrovimo patalpos, 40 tonų keliamosios galios krovos ožinis kranas. Šis kranas ne tik viena brangiausių investicijų, bet ir vienas iš pagrindinių terminalo veiklos instrumentų. Juo bus galima krauti konteinerizuotus krovinius tarp konteinerių saugojimo aikštelės, geležinkelio ir autotransporto priemonių. KIT taip pat bus teikiamos jūrinių konteinerių, tank-konteinerių ir šaldančių konteinerių aptarnavimo, konteinerių saugojimo iki 45 dienų, muitinės, maisto ir veterinarijos tarnybos paslaugos. Augant terminalo galimybėms per metus tikimasi perkrauti iki 55 tūkst. TEU konteinerių.

Numatytas „Rail Balica“ vėžės pratęsimas nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio terminalo turėtų ypač sustiprinti šio objekto privalumus. KIT bus galima patogiai ir greitai aptarnauti krovinius, į terminalą atvykstančius skirtingo standarto vėžėmis – „rusiškąja“ ir „europine“.

Bendra KIT statybos projekto vertė – 87,6 mln. litų. Iki 84,48 proc. tinkamų ES lėšomis finansuoti KIT išlaidų dengiama Sanglaudos fondo lėšomis.

Kitos naujienos